Reklamační adresa:

STAZ s.r.o., Podvihovská 403/12H, Opava Komárov, 74770

 

Reklamační řád

1.59. Na případné reklamace se vztahují právní předpisy České republiky, zejména zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího, které bylo řádně kupujícím reklamováno.

1.60. Kupující je povinen seznámit se s tímto reklamačním řádem v rámci těchto obchodních podmínek ještě před objednáním zboží. Uzavřením kupní smlouvy vyjadřuje kupující s tímto reklamačním řádem bezvýhradný souhlas.

1.61. Zboží lze reklamovat osobně na adrese provozovny prodávajícího, kdy o reklamaci zboží bude sepsán reklamační protokol, nebo odesláním písemné reklamace spolu s reklamovaným zbožím prostřednictvím přepravce na adresu provozovny prodávajícího, kdy formulář spolu s pokyny pro vyplnění je uveden na internetových stránkách prodávajícího v kolonce „vše o nákupu a reklamaci“, a to bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatků zboží, u spotřebního zboží nejpozději ve lhůtě 24 měsíců ode dne převzetí zboží.

1.62. Pro urychlení reklamace je vhodné, aby kupující spolu s reklamovaným zbožím dodal prodávajícímu doklad prokazující koupi zboží (daňový doklad – fakturu). Kupující je povinen předat do reklamace zboží čisté v souladu s hygienickými předpisy a se všemi součástmi a příslušenstvími, umožňujícími ověření reklamované vady.

1.63. Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo (způsob vyřízení reklamace) si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.

1.64. V případě kupujícího – spotřebitele je prodávající povinen bezodkladně, nejpozději do tří (3) pracovních dnů rozhodnout o reklamaci, a reklamaci vyřídit nejpozději v 30denní lhůtě. V případě, že kupujícím není spotřebitel, bude reklamace vyřízena v co nejkratší době.

1.65. Běh lhůty pro vyřízení reklamace je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (součásti, příslušenství zboží, jiné podklady atd.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v co možná nejkratší lhůtě. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.

1.66. Náklady spojené s dopravou zboží do provozovny prodávajícího a zpět jsou hrazeny prodávajícím pouze v případě, že reklamace bude oprávněná, tj. nebude se jednat např. o mechanické poškození, spolu s reklamací zboží zašlete prodávajícímu i žádost o proplacení nezbytných nákladů spojených s dopravou reklamovaného zboží a doložíte výši nákladů (např. doklad). Náklady spojené s dopravou budou prodávajícím uhrazeny kupujícímu jen v přiměřené výši odpovídající povaze zboží a standardnímu způsobu dopravy.

1.67. Prodávající neručí za škodu způsobenou prodaným zbožím v případě jeho nevhodného použití. Kupující přejímá odpovědnost za škodu způsobenou užíváním zboží, a to i ve spojení s jiným zbožím.

1.68. Vyobrazení materiálů a barevných odstínů u zboží nabízeného na webových stránkách prodávajícího je pouze orientační, a to i s ohledem na možnosti nastavení monitoru počítače kupujícího. Monitor počítače kupujícího může zobrazené materiály a barevní odstíny zboží zkreslovat. Pokud si kupující není materiálem či barvou zboží jist, a stejně tak je tomu i u velikosti zboží, měl by ve vlastním zájmu kontaktovat prodávajícího a v provozovně prodávajícího se nezávisle přesvědčit, že vzorkovník a tabulka velikostí zveřejněná na webových stránkách prodávajícího je v souladu s jeho konkrétním požadavkem na materiál, barevný odstín a rovněž velikost zboží. Tato skutečnost může být při vyřízení reklamace kupujícího zohledněna.